Kto je skutočne Veľký Babylon – 1

29. apríla 2023, istrazca, Biblia

V minulom článku “Kto je skutočne Veľký Babylon” z biblickej knihy Zjavenie, napísanej pod inšpiráciou apoštolom Jánom, sme sa sústredili, ako dnešné vedenie spoločnosti Strážna Veža, napodobňujúc vodcov Izraelského národa v prvom storočí, zlomyseľne vzalo “kľúč poznania”, aby neprijali Spasiteľa, Ježiša Krista. Ďaľšia inšpirovaná stať z Písma má viac detailov:

“Potom prišiel jeden zo siedmich anjelov, ktorí mali sedem misiek, a povedal mi: „Poď, ukážem ti, ako bude vykonaný rozsudok nad vplyvnou prostitútkou, ktorá sedí na mnohých vodách, s ktorou sa dopúšťali nemravnosti králi zeme a obyvatelia zeme sa opíjali vínom jej nemravnosti… 

a odniesol ma v moci ducha na pustatinu. A tam som uvidel ženu, ktorá sedela na šarlátovom divom zvierati. Zviera bolo plné rúhavých mien a malo aj sedem hláv a desať rohov. Žena bola oblečená do purpuru, a do šarlátu, celá ozdobená zlatom, drahokamami a perlami. V svojej ruke mala zlatý pohár plný ohavností a nečistôt svojej nemravnosti, a potom na čele mala napísané záhadné meno: 

Veľký Babylon, matka prostitútok a ohavností zeme.“ Videl som, že tá žena je opitá krvou svätých a krvou Ježišových svedkov. Keď som ju uvidel, ostal som ohromený. „A prečo sa tak čuduješ?“ spýtal sa ma anjel. „Odhalím ti tajomstvo tej ženy a divého zvieraťa, ktoré ju nesie a má sedem hláv a desať rohov…Tá žena, ktorú si videl, predstavuje veľké mesto, ktoré vládne nad kráľmi zeme.“ – Zjavenie 17:1-18.

V prvom rade Boh Jehova cez svojich prorokov neadresoval falošné náboženstvá sveta ako “prostitútky”! Takýto výraz používali Boží proroci exkluzívne voči vedeniu Jehovovho národa Izraela, keď sa stále dopúšťal nevernosti! Vedenie SV pred dvoma dekádmi bolo spolčené s OSN počas viac ako 10 rokov, a posledne s nimi spolupracovalo na šírenie vakcím pre všetkých SJ!