Význam jedinečného mena Stvoriteľa!

19. apríla 2023, istrazca, Biblia

Keďže Stvoriteľ celého vesmíru a všetkého života v ňom, anjelov na nebi a ľudí na Zemi, je jedinečný, aj jeho meno musí byť jedinečné! Tak, ako jeho syn, Michael (kto je ako Boh?) je jedinečný a preto je opísaný ako jednosplodený (jednorodený, jediný priamo stvorený Bohom Všemohúcim – Ján 3:16), tak aj meno Stvoriteľa – JEHOVA – je jedinečné, meno ktoré patrí Stvorieľovi a Zvrchovanému Vládcovi celého vesmíru a všetkého v ňom! Hebrejské meno vyjadrené štyrmi spoluhláskami (informovaný čitateľ sám dodával samohlásky) YHWH alebo JHVH, má v skutočnosti význam – urobím všetko, čo je mojim potešením (čo sa mi páči)!

A táto myšlienka je pekne vysvetlené v nasledujúcich inšpirovaných slovách proroka Izaiáša: “Lebo moje myšlienky nie sú vaše myšlienky a vaše cesty nie sú moje cesty,“ vyhlasuje Jehova. “Veď ako vysoko je nebo nad zemou, tak moje cesty prevyšujú vaše cesty a moje myšlienky prevyšujú vaše myšlienky. Lebo ako padá dážď a sneh z neba a nevracia sa naspäť, kým nezavlaží zem, aby sa zazelenala, priniesla plody a vydala semeno na siatie a chlieb na jedenie, tak je to so slovom, ktoré vychádza z mojich úst: nevráti sa ku mne bez výsledkov, ale vykoná všetko, čo si prajem ( to čo sa mi páči), a dosiahne to, na čo som ho poslal.” – Izaiáš 55:8-11.

Ešte komentár k inšpirovaným slovám “tak je to so SLOVOM, ktoré vychádza z mojich úst: nevráti sa ku mne bez výsledkov, ale vykoná všetko, čo si prajem (len to čo sa mi páči), a dosiahne to, na čo som ho poslal” Apoštol Ján pod inšpiráciou v svojom evajéliu identifikoval toto SLOVO, keď opísal Ježiša Krista, Božieho nebeského “jednorodeného” syna, na nebi pod menom Michael (kto je ako Boh): “Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo bohom.” – Ján 1:1. Michael je stvoreným bohom na rozdiel od svojho nebeského Otca, večne existujúceho absolútneho BOHA, bez začiatku a bez konca!